کارآفرینان و مدیران برای موفقیت باید نیازها و تمایلات کارکنان را شناسایی کنند. توجه به کارمندان و ایجاد رابطه مؤثر با آنها اهمیت زیادی دارد. اکثر مدیران در حوزههای مرتبط با کارکنان اعم از حقوق، تعطیلات و ارتقای آنها عادلانه رفتار نمی کنند.
⭕️مهمترین مسائلی که کارمندان را در محیط کار ناراحت می کند عبارتند از:
✅به مشکلات و اختلافات آنها رسیدگی نمیشود:
خیلی از کارمندان می گویند بخش نیروی انسانی سازمانی که در آن مشغول کار هستند، به مشکلات و اختلافات آنها توجهی نمی کند.
✅کارمند زحمت میکشد، مدیر سود میبرد:
بنا بر یک نظرسنجی، ۱۷٪ کارمندان معتقدند مدیران با ایدههای آنها پیشرفت می کنند، اما صاحبان ایده ارزشمند سودی نمیکنند.
✅هیچ پیشرفتی در کار وجود ندارد:
در یک نظرسنجی اعلام شد، تنها ۴۱٪ کارمندان با اطمینان می گویند مدیران به آنها کمک می کند تا در کار پیشرفت کنند.
✅مدیر شور و اشتیاقی به وجود نمیآورد:
در یک نظرسنجی مشخص شد، تنها ۳۶٪ کارمندان ادعا می کنند کارفرمایشان سبب الهام بخشی آنها می شود و این مسئله سبب می شود مشتاقانه مشغول کار شوند.
✅از کارمندان قدردانی نمیشود:
یکی از پیامدهای نبود ارتباط بین مدیران و کارمندان اینست که از کارمند به قدر کافی قدردانی نمی شود.
✅به استراحت کارمندان اهمیت داده نمیشود:
خیلی از کارمندان در منزل و تعطیلات هم از محیط کار دور نیستند و لذتی نمی برند.
✅وظایف کارمندان نامشخص است:
اگر کارمندان ندانند دقیقاً چه کاری باید انجام دهند، چطور می توانند از عهده وظایف برآیند؟
✅اکثر مدیران برای کارمندان وقت نمیگذارند:
در یک نظرسنجی نیمی از کارمندان گفتند، مدیران دیدارهای دسته جمعی ترتیب می دهند و برای کارکنان جداگانه وقت ندارند.
✅مدیران ضعیفاند و توجه کافی به کارمندان ندارند:
برخی مدیران حتی اسم کارمندان را نمی دانند. نتایج یک نظرسنجی نشان می دهد، ۶۵٪ افراد جویای کار، بخاطر مدیریت ضعیف در محل کار قبلی به دنبال پیدا کردن شغل جدید هستند.
✅دریافت حقوق منصفانه نیست:
بر اساس تحقیقی در سال ۲۰۱۷ میلادی، تنها ۲۰٪ کارمندان اعلام کردند دستمزدشان عادلانه است.
✅مسائل کاری و پرداختهای شرکت شفاف نیست:
شفافیت در کار سبب رضایت کارکنان میشود. در یک مطالعه فقط ۲۳٪ کارمندان گفتند همه چیز در محل کار واضح و روشن است و پیرامون پرداختیها نیز شفافیت وجود دارد.
✅کارمندان بازخوردی دریافت نمیکنند:
اکثر مدیران از دادن بازخورد منفی خودداری می کنند و به اعلام بازخوردهای مثبت هم تمایلی ندارند که می تواند سبب افزایش بهرهوری کارمندان شود.
✅مدیریت ذرهبینی سبب تضعیف روحیه میشود:
خیلی از کارمندان می گویند مدیر آنها تمام حرکاتشان را به دقت زیر نظر دارد و امکان درست انجام دادن کارها را از آنها سلب می کند.
✅کارمندان احساس بیارزشی میکنند:
در حدود ۴۵٪ کارمندان فکر می کنند برای شرکت ارزشمند هستند؛ در حالی که ۶۴٪ مدیران معتقدند بهقدر کافی از کارکنان شان قدردانی نمیکنند.
✅تبعیض سبب کاهش بهرهوری کارکنان میشود:
٪۵۶ مدیران قبل از اینکه ارزشیابی عملکرد کارمندان انجام شود یکی از آنها را برای ارتقای مقام در ذهنشان در نظر می گیرند.